Analiză FT. Producția mondială de biciclete, afectată de blocajele în lanțurile de aprovizionare. Din cauza întârzierilor livrărilor Shimano, ce controlează 65% din piața mecanismelor de frână și schimbătoare de viteze, unii producători sunt nevoiți să se reorienteze spre alți furnizori.

analiza-ft-productia-mondiala-de-biciclete,-afectata-de-blocajele-in-lanturile-de-aprovizionare-din-cauza-intarzierilor-livrarilor-shimano,-ce-controleaza-65%-din-piata-mecanismelor-de-frana-si-schimbatoare-de-viteze,-unii-producatori-sunt-nevoiti-sa-se-reorienteze-spre-alti-furnizori.

Grupul japonez, care produce unelte de pescuit, echipamente de canotaj și piese pentru biciclete, s-a străduit să țină pasul cu cererea mare pe piață pe timpul pandemiei, pe măsură ce tot mai mulți oameni au ales bicicleta ca mijloc de recreere sau de deplasare, evitând transportul în comun. Producătorii au fost forțați să se îndrepte spre alți furnizori decât grupul Shimano, care nu are probleme de producție, ci doar nu poate face față cererii mari. Timpul de livrare al pieselor este descris ca fiind cel mai mare din ultimele decenii. 

Această problemă ne-a forțat să privim mai mult în jur și să ieșim din zona noastră de confort, pentru a explora diferiți furnizori, a declarat Eric Bjorling, director de brand-uri la Trek din SUA, unul dintre cei mai mari producători de biciclete din lume.

Problemele din lanțul de aprovizionare au afectat și alți producători de biciclete de top, precum Giant și Merida din Taiwan. Producătorii europeni și americani au declarat că au așteptat și până la 400 de zile pentru a primi o serie de componente de ultimă generație pentru biciclete, fabricate de Shimano.

Antonio Dus, director executiv al Cicli Pinarello, un producător italian specializat în fabricarea bicicletelor de ultimă generație, a declarat că marea întrebare este dacă cererea pentru biciclete va continua pe termen lung, în următorii ani. Astfel, firmele trebuie să decidă în această perioadă dacă accelerează sau nu producția, direct proporțional cu cererea. Există riscul ca odată cu terminarea pandemiei, să nu mai existe o cerere așa de mare, iar depozitele să rămână pline cu marfă care nu mai poate fi vândută ulterior. 

Sursă: Financial Times 

Sursă foto: Andrey Popov | Dreamstime.com

Sursa stire biziday.ro