![sapcode_106163_1_v](https://romanianpost.ro/wp-content/uploads/2022/05/sapcode_106163_1_v.jpg)
Ambalajul îndeplinește funcții multiple – protejarea și conservarea produselor, diferențierea și poziționarea mărcilor și conectarea cu valorile consumatorilor. Dar care sunt noile tendințe în materie de ambalaje care vor avea un impact asupra vânzării produselor și vor permite mărcilor să concureze mai eficient?
Oamenii își exprimă preocupările cu privire la sustenabilitate prin schimbări în stilul de viață și alegerile produselor.
Ambalajul poate fi o componentă crucială a imaginii mărcii și, prin urmare, mărcile care doresc să se conecteze cu valorile clienților lor trec la ambalaje durabile.
Ce înseamnă asta în termeni practici?
Există diverse tendințe noi în domeniul ambalajelor durabile:
- Proiectare pentru reciclabilitate
- Înlocuitori pentru plastic
- Biodegradabil și compostabil
- Calitate superioara
Pe măsură ce conceptul de economie circulară devine tot mai influent, proiectarea ambalajelor speciale pentru a fi reciclate devine o parte vitală a procesului de ambalare. Materialele includ plastic biodegradabil, folie cu bule complet degradabilă, amidon de porumb, hârtie și carton.
Mai multe mărci și producători reduc cantitatea de ambalaje de dragul ambalajelor. Mai puțin înseamnă mai mult atunci când vine vorba de afișarea acreditărilor tale durabile.
Din ce în ce mai multe produse consumabile de zi cu zi sunt în ambalaje biodegradabile, cum ar fi apa îmbuteliată.
Echilibrarea durabilității cu siguranța produsului
Găsirea modalităților de a reduce utilizarea plasticului și de a face ambalajele mai reciclabile și mai reutilizabile, menținând în același timp integritatea, calitatea și siguranța produsului, este o provocare binecunoscută cu care se confruntă industria ambalajelor.
Când vine vorba de sectoare precum alimentele și băuturile sau produsele farmaceutice, sau elemente precum capacele, provocarea devine mai dificilă, deoarece ambalajul are brusc o sarcină mult mai mare în ceea ce privește asigurarea siguranței. Și, în timp ce materiale precum polipropilena sunt în mare parte reciclabile, nu există nicio garanție că vor fi utilizate în produse care se potrivesc în fluxurile mai mari de reciclare.
Aplicarea capacelor și închiderilor este în creștere în industria alimentară și a băuturilor. Sunt folosite pentru ambalarea sticlelor, borcanelor, recipientelor și articolelor de ambalare. Creșterea consumului de alimente și băuturi gata pentru consum va crea, prin urmare, oportunități de vânzare.
Când încercați să deschideți un produs – fie că este o băutură, un produs cosmetic, o sticlă chimică sau un produs alimentar pentru copii – trebuie menținut un echilibru delicat. Capaceleși dispozitivele de închidere care sunt prea ușor de deschis – cum ar fi substanțele chimice sau produsele farmaceutice – pot fi periculoase. Sunt utilizate măsuri de protecție, cum ar fi ambalajele rezistente la copii, cu toate acestea, pentru sectoarele populației în vârstă, capacele greu de deschis pot fi dezactivate.
Inovațiile în sectorul capacelor și închiderilor evoluează în mod constant pentru a face față tuturor acestor provocări diferite, deoarece sunt dezvăluite noi soluții inovatoare pentru a aborda aceste probleme.
Proprietarii de mărci caută o soluție completă de ambalare pentru produsele lor, în care rolul capacelor este din ce în ce mai apreciat.
Funcția principală a capacului este închiderea și etanșarea corespunzătoare. Pentru capacele normale, filetate, acest lucru se face cu EPE-ul care se găsește în partea de jos a capacului. Pentru capacele de dozare, închiderea corespunzătoare se face printr-o flanșă interioară, care se sprijină pe partea interioară sau pe partea superioară a gâtului flaconului. Potrivirea dimensiunii și tipului flaconului și a capacului său potrivit nu oferă o garanție de 100% că capacul se va închide corect. O închidere perfectă poate fi determinată numai după încercări și teste amănunțite.