Cei 3 piloni de baza pentru dezvoltarea unei afaceri de succes

Demararea propriei afaceri este cu siguranță o sarcină solicitantă și necesită un grad ridicat de implicare și stres, dar antreprenorii cu experiență vor fi de acord că adevăratele dificultăți apar abia atunci când eforturile pentru creșterea afacerii se intensifică. Principala problemă este că procesul de dezvoltare este lent și plin de provocări, generate atât de mediul de afaceri instabil, cât și de acțiunile competitorilor din industrie. Afacerea dumneavoastră trebuie să se îmbunătățească pe zi ce trece, iar acest lucru este posibil doar prin alegerea celor mai bune strategii de management, marketing și vânzări.

Simpla supraviețuire în industrie nu este echivalentul unei afaceri de succes. Pentru a vă îmbunătăți afacerea în mod constant trebuie să cunoașteți punctele slabe și punctele forte ale afacerii și, mai ales, ale proceselor de management. Toate procesele de afaceri trebuie să fie îmbunătățite, de la realizarea sau achiziția de produse până la procesul de livrare și garanțiile oferite. Schimbați furnizorii, angajații, orele de funcționare, modalitățile de comunicare cu clienții, discursurile agenților de vânzări, designul site-ului web etc.

1.     Cunoașterea pieței

Principalele beneficii de care antreprenorii se bucură sunt reprezentate de nenumăratele soluții pe care le au la îndemână și pe care le pot implementa pentru a-și dezvolta afacerea. Aceștia au la dispoziție numeroase platforme de știri de afaceri, e-learning și consultanță, pentru a obține datele și competențele de care au nevoie.

Una dintre cele mai accesate platforme de către antreprenori este VirtualBoard, care pune la dispoziție utilizatorilor săi o serie de articole de specialitate și date din majoritatea domeniilor economice, menite să sprijine companiile în identificarea oportunităților și optimizarea proceselor operaționale.

VirtualBoard poate fi considerată o platformă online de democratizare a informației de management, oferind acces la informații relevante și date-cheie despre situația din ultimii 10 ani a piețelor din România. Pe baza acestora puteți să vă îmbunătățiți eforturile de management pentru a răspunde nevoilor specifice companiei, prin planificare strategică, definirea priorităților, schimbarea sistemului și a calității managementului, a indicatorilor de performanță etc. Astfel, toți cei ce dețin o afacere și au nevoie de ajutor specializat se pot conecta la platformă, iar în cadrul acesteia pot beneficia de nenumărate informații de interes, care să le permită să își îmbunătățească metoda de management, dar și cunoștințele.

Toate acestea sunt posibile datorită experienței vaste în management a echipei din spatele platformei. Prin accesarea și utilizarea platformei aveți acces la numeroase instrumente de management prin care vă puteți eficientiza procesele. Pe lângă  informațiile esențiale pentru dezvoltarea afacerii, platforma pune la dispoziție și o serie de indicatori KPI, pentru a analiza cât de eficient lucrează personalul pentru a atinge obiectivele companiei. Utilizarea indicatorilor cheie de performanță facilitează monitorizarea performanțelor tuturor departamentelor din cadrul unei companii. Având indicatori cheie de performanță puteți gestiona cu succes procesele interne și puteți face ajustările de care acestea au nevoie pentru a atinge performanța așteptată.

2.     Dezvoltarea abilităților

O altă modalitate prin care puteți să vă dezvoltați cunoștințele de care aveți nevoie este prin participarea în cadrul a diferite cursuri specializate, din domeniile de interes, ca de exemplu în vânzări, marketing sau chiar management. Acestea sunt deseori organizate de numeroase centre de formare profesională, clasificate în funcție de nivelul de pregătire (începători, intermediari, avansați) a participanților, care doresc să-și îmbunătățească cunoștințele, abilitățile și competențele.

Pentru ca o companie să obțină profit, aceasta trebuie să se concentreze pe creșterea vânzărilor profitabile, lucru posibil doar dacă procesul de vânzare este eficient și dacă agenții de vânzări au experiența necesară. Aceștia trebuie să stăpânească numeroase tehnici de vânzare pe care le pot dobândi prin intermediul unor cursuri de specialitate.

Cursurile de vânzări sunt concepute pentru a ajuta angajații să-și dezvolte abilitățile și tehnicile necesare pentru a îmbunătăți performanța și a realiza cât mai multe vânzări. Multe companii neglijează importanța unei bune instruiri în tehnici de vânzăre  și ignoră dezvoltarea ulterioară a competențelor agenților de vânzări. Pentru a vă ajuta să îmbunătățiți cunoștințele generale ale profesioniștilor dvs. din vânzări și pentru a-i „echipa” cu abilitățile de care au nevoie pentru a se conecta cu clienții, a construi relații, a crește vânzările și a vă dezvolta afacerea, trebuie să îmbunătățiți constant abilitățile angajaților.

Spre exemplu platforma Club360.ro pune la dispoziție o serie de cursuri de vânzări, desfășurate online, oferind astfel posibilitatea participanților să le urmeze din confortul propriei case. Cursurile oferite sunt variate, bine structurate și conțin informații de actualitate despre cele mai recente și eficiente practici din domeniul vânzărilor. Acestea le vor permite cursanților să recunoască nevoile, motivațiile și tipurile de clienți potențiali, să-și îmbunătățească abilitățile de a crea relații interpersonale pentru a stabili cu succes o conexiune cu un posibil client sau furnizor, să structureze eficient argumentarea, să elimine cu ușurință obiecțiile și să încheie tranzacțiile dorite.

Platforma nu pune la dispoziție doar cursuri, ci și articole de specialitate din diferite domenii, pentru a afla cele mai noi trenduri și practici din industrie. Cunoscând schimbările și metodele aplicate de alte companii puteți adopta o strategie mult mai eficientă pentru a atrage noi clienți și pentru a vă crește profitul.

3.     Identificarea schimbărilor

Așadar, este foarte important pentru dezvoltarea afacerii dumneavoastră să fiți la curent cu schimbările de pe piață, la momentul potrivit. Afacerea dumneavoastră poate funcționa bine, dar aceasta trebuie să satisfacă noile cerințe ale pieței.

Este esențial pentru o bună administrare a unei afaceri sa țineți cont de trendurile industriei atât la nivel național, cât și internațional, astfel încât să puteți anticipa, într-o anumită masură, cum vor evolua anumite aspecte ce pot avea impact pozitiv/negativ.

Timpul este cea mai valoroasă resursă de care un antreprenor poate dispune. Timpul limitat încetinește procesul de informare și poate reprezenta o barieră în cunoașterea deplină a pieței. Prin intermediul platformei ManagementPro puteți economisiți timpul necesar parcurgerii unui întreg articol, deoarece aceasta vă permite să optați pentru un rezumat stiri economice, care punctează cele mai importante idei din cadrul articolelor de interes.

Astfel, puteți să fiți la curent cu noile cerințe ale consumatorilor și la noile tendințe ale pieței, generând astfel un avantaj competitiv în raport cu rivalii din piața de încadrare.

Previous post Cat de importante sunt marsupiile ergonomice
Next post Cum să-ți creezi un stil unic în 5 pași simpli