Germania interzice difuzarea postului Russia Today DE (în limba germană), pe motiv că nu deține licență de emisie. Postul susține că are autorizație în Serbia care trebuie recunoscută la nivel european.

germania-interzice-difuzarea-postului-russia-today-de-(in-limba-germana),-pe-motiv-ca-nu-detine-licenta-de-emisie-postul-sustine-ca-are-autorizatie-in-serbia-care-trebuie-recunoscuta-la-nivel-european.

JUST IN: Germany’s media regulators have banned broadcasting of the German-language TV channel of Russian state broadcaster RT pic.twitter.com/lQdrHYEpZG

— DW Politics (@dw_politics) February 2, 2022

Potrivit autorității germane ZAK, o autorizație de emisie nu a fost nici cerută și nici acordată, în ciuda faptului că postul s-a lansat în țară din 16 decembrie. Într-o comunicare făcută pe site-ul său internațional, Russia Today (RT) susține că Berlinul este cel care forțează scoaterea canalului din grilă, deși acesta deține o licență validă care a fost înregistrată în Serbia. 

“Astăzi, ZAK a dat dreptate autorității de reglementare din landul Brandenburg, care au interzis emisia. RT DE are la dispoziția patru săptămâni să formuleze un apel, demers pe care-l va face“, se arată în ediția internațională RT, în care se mai precizează: “Nu putem înțelege de ce organismul german, presupus informat și independent, acționează din ceea ce par a fi motivații politice, sub auspiciile unei false versiuni a realității, care se pliază după intențiile sale. Prin acest comportament, Germania le spune altor națiuni care respectă convențiile europene că există reguli pentru ei și alte reguli pentru alții“.

Anna Belkina, redactor-șef adjunct al RT, a comentat că este ironic felul în care oficialitățile germane reacționează la apariția unui post TV de știri care adoptă un ton diferit:Sunt atât de deranjați și disperați că abandonează principiile mult promovate chiar de ei, cum ar fi libertatea de exprimare“.

RT DE Production este o companie cu sediul în Berlin, care produce conținut pentru radiodifuzorul din Rusia, se arată în mesajul postat pe site-ul în limba engleză. Semnalul postului este emis de Moscova și recepționat în Germania, în baza unei licențe de emisie din Serbia, care nu este recunoscută de ZAK. Totuși, RT susține că licența trebuie validată în baza Convenția europeană privind televiziunea transfrontalieră. Și Youtube a interzis funcționarea canalului RT DE pe platforma sa în septembrie anul trecut.

Sursa: Russia Today

Sursa foto: Facebook RT DE

Sursa stire biziday.ro