Optimizarea pentru motoarele de cautare si promovarea Google Ads reprezinta doua strategii de digital marketing foarte diferite. Totusi, au un scop comun si anume imbunatatirea vizibilitatii clientului in rezultatele cautarii.
Desigur, diferentele sunt drastice – abordarea, implementarea, precum si rezultatele obtinute sunt foarte diferite. Daca nu stii ce sa alegi pentru afacerea ta – promovare Google Ads sau optimizare pentru motoarele de cautare – continua sa citesti!
Tipul de strategie
Promovarea Google Ads este o strategie de marketing platita (paid marketing), in timp ce optimizarea pentru motoarele de cautare implica o abordare organica (desi este insotita la randul sau de costuri).
Aceasta este diferenta de baza dintre cele doua – Google Ads garanteaza pozitia in SERPs prin plata unei anumite sume pentru reclame, in timp ce optimizarea poateoferi o pozitie buna in SERPs daca apelezi la un specialist care poate elabora o strategie eficienta.
Timp si rezultate
Chiar daca ai alaturi un specialist si chiar daca acesta implementeaza o strategie eficienta, optimizarea pentru motoarele de cautare este caracterizata de efecte si rezultate pe termen-lung – nimic nu este instant. Poate dura intre 3-6 luni pentru a vedea primele rezultate, iar concretizarea unei strategii poate aparea si la un an de la implementare.
Acest lucru se datoreaza faptului ca optimizarea are in vedere stabilirea de autoritate si incredere in mediul online. In schimb, strategiile de promovare Google Ads sunt insotite de rezultate instant, oferindu-ti astfel sansa de a obtine leaduri fix din momentul in care dai start unei campanii Google Ads.
Structura costurilor
Optimizarea nu are un cost direct, dar implica costuri aferente timpului si resurselor utilizate pentru a implementa o strategie – pentru optimizarea website-ului de exemplu sau pentru crearea continutului.
O strategie de promovare Google Ads, in schimb, este pur si simplu pay-per-click – necesita o investitie constanta, costurile variind in functie de industria in care activezi, de competitie, dar si de calitatea reclamelor.
Vizibilitate si pozitionare in SERPs
Rolul optimizarii pentru motoarele de cautare este de a imbunatati clasamentul organic in SERPs. Acest clasament organic apare sub rezultatele platite. Prin urmare, este evident faptul ca promovarea Google Ads ofera vizibilitate imediata, din moment ce reclamele apar la inceputul rezultatelor, deasupra rezultatelor organice.
Strategii complementare
Atat Google Ads, cat si promovarea pentru motoarele de cautare au scopuri clare, bine definite. In cele mai multe situatii, specialistii iti vor recomanda ambele tipuri de servicii. De ce?
- Google Ads, alaturi de SEO, poate imbunatati vizibilitatea afacerii tale – practic, poti ocupa 2 pozitii in SERP, atat cea platita, cat si cea organica. Acest lucru creste increderea in brandul tau, multi dintre utilizatori sarind de obicei peste rezultatele platite;
- Cu ajutorul unei strategii SEO poti acapara si intentiile de cautare informationale, prin intermediul unei strategii de blog bine puse la punct. Un cititor curios se poate transforma in cumparator daca-i oferi informatiile de care are nevoie.
- In general, strategiile de promovare Google Ads ofera rezultate imediate, rezultate care pot fi imbunatatite daca afacerea ta este sustinuta de o strategie SEO pe termen lung care iti imbunatateste prezenta (vizibilitatea, increderea si autoritatea) organica.
Specialistii The Markers iti pot oferi mai multe informatii si totodata recomandari privind tipurile de servicii de care afacerea ta are nevoie. De altfel, este mereu indicat sa te consulti cu specialistii inainte de a lua astfel de decizii privind dezvoltarea si bunastarea afacerii tale in mediul online!